Search This Blog

Thursday, November 8, 2007

投資書

要想投資有好表現,如果唔想交咁多學費,最好的方法係睇多點書,做點研究,咁可以減少交學費的費用。我睇過都算幾多,但有d 睇d 無睇,有d 買左返屋企隨時睇。以下我自己覺得對我非常重要的投資書:
  1. The Intelligent Investor by Benjamin Graham
  2. Common Stocks and Uncommon Profits and Other writings by Philip Fisher
  3. Japanese candlestick chart analysis by Steven Nison
  4. The Master Swing Trader: Tools and Techniques to Profit from Outstanding Short-Term Trading Opportunities
  5. 林森池- 證券分析
  6. 林森池- 泡沫與市場錯
  7. 陳江廷- 炒股的智慧
  8. 股市真規則
  9. Securities Analysis by Benjamin Graham
  10. Technical Analysis of the Financial Markets John J Murphy
以下是我係forum 學返來的技術分析,對我影響極大。我的技術分析得以提高,去到另一個層次。
  1. Volume Spread Analysis
  2. Price & Volume
  3. Trading Hammer Candlestick
重有d 書同網站要我返屋企找下先。

No comments:

Post a Comment